TFS 11 Express Beta

Bardzo lubię TFS, może nie jest doskonały ale ja go lubię. Ostatnio poszukiwałam jakiejś kontroli wersji do użytku prywatnego, dlatego ucieszyłam się na wiadomość że nowy TFS będzie również w wersji Express.
Według bharry’s WebLog express posiada:
  • Source Code Control
  • Work Item Tracking
  • Build Automation
  • Agile Taskboard
  • i więcej…

Ponieważ express opiera się o SQL Express nie wspiera raportowania, którego nie wspiera sql.

Instalacja jest banalnie prosta (pobierz). Dalej dalej sprawdza się bardzo dobrze. Możemy wybrać sobie port na którym TFS stanie, ja miałam SQLa więc nawet o to nie pytał ale podobno potrafi sam go doinstalować. Nie miałam za to IISa - doinstalowany i skonfigurowany. To tyle.
Po instalacji mamy:
nowe bazy Stronę postawioną na IISie Domyślną kolekcje projektów I troszkę dziwną konfigurację zapory - ponieważ standardowo zaznaczony jest Public, ja musiałam sobie włączyć Home/Work ponieważ tak mam skonfigurowaną sieć lokalną. Ok, no to teraz podpiąć się do studia. Beta VS11 od razu widzi TFS jednak do VS2010 trzeba doinstalować Team Explorer for Microsoft Visual Studio 11 Beta
Okazuje się że jednak jest parę rzeczy zanim to wszystko do kupy zacznie działać :]
Tworzenie nowego projektu. Nie udało mi się tego zrobić ani z webowego administratora ani z VS2010, jedynie z VS11 (nadal nie mogę przywyknąć do metro) Podajmy sobie nową nazwę projektu Teraz punkt którego jeszcze nie rozgryzłam - wybór schematu procesów Gotowe Końcowy wygląd dwóch projektów w jednej kolekcji w obu studiach: Nie rozgryzłam jeszcze jednej sprawy - użytkowników. Z totalnego lenistwa na wszystkich maszynach których używam w domu mam takiego samego użytkownika z takim samym hasłem - zapewne dlatego nie miałam problemów z podpięciem z kolejnych komputerów. Jak dla mnie wystarcza, nie potrzebuje osobnego użytkownika dla każdej maszyny, zwłaszcza że użytkowników może być maksymalnie 5.
MS obiecuje że migracja do finalnej jak i do pełnej wersji będzie bezproblemowa.
Dla mnie bomba.

Komentarze

  1. http://memegenerator.net/instance/16271004

    Wyczuwam krytykę ze strony Maćka ;]. Po prostu nie mogłem się powstrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha:) No nieźle...

    Ale nie inaczej... Droga Autorko, o ile jeszcze potrafię zrozumieć wykorzystanie TFSa w środowisku "enterprise", to wykorzystywanie go prywatnie przywodzi mi na myśl tylko jedno porównanie: latanie do pracy rozpadającym się Tupolewem mając do biura 3 min. z buta.

    Bardzo, bardzo zachęcam do zerknięcia na alternatywy, bo powiedzenie że TFS "może nie jest doskonały" jest, delikatnie mówiąc, nie do końca zgodne z rzeczywistością.
    Tym bardziej jeśli okroimy go o raportowanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tupolewem do biura -ql ;) ten dreszczyk emocji ;)
    A poważnie sama sobie review kodu też robić nie będę ale warto zobaczyć jak to działa.
    Pozatym lubię jak VS robi za mnie pewne rzeczy i wole taką pracę (naprawdę próbowałam się ostatnio do Gita przekonać i mi nie wyszło)

    OdpowiedzUsuń
  4. Racja, czasami pomimo tego, że nie będziemy wykorzystywać jakiegoś programu, warto wiedzieć na jakiej zasadzie od działa. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo jasno i rzeczowo przedstawiona podstawowa obsługa programu. Lubię takie poradniki, ponieważ czasem mam jakiś program a do końca nie wiem jak się do niego zabrać i odszyfrowanie co wszystko jak i gdzie trochę mi zajmuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za ten post, właśnie czegoś takiego szukałem! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Łooo...podziwiam ludzi, którzy ogarniają takie rzeczy i dzielą się tym na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty